Strateji Geliştirme Daire Başkanlığımızın yetki ve görevleri
çerçevesinde, 2016 yılı
içerisinde planlanan danışmanlık hizmeti sunma ve bilgilendirme faaliyetlerimiz
kapsamında, ilk olarak geçtiğimiz ay Maaş ve KBS
(Kamu Harcama ve Muhasebe Bilişim Sistemi) uygulamaları konusunda eğitim ve
bilgilendirme toplantısı yapılmıştı. Aynı kapsamda planlanan “Ek ders, Taşınır ve
Harcırah” eğitim ve bilgilendirme
toplantısı 27 Nisan 2016 tarihinde Meslek Yüksekokulu Konferans Salonu’nda, Daire
Başkanları, Şube Müdürleri, Fakülte, Enstitü, Yüksekokul, Meslek Yüksekokulu
Sekreterleri , Mutemetler ve Taşınır Kayıt ve Kontrol Yetkililerinin katılımlarıyla gerçekleştirildi.
Strateji geliştirme birimlerinin çalışma usul ve esasları hakkında yönetmelik
kapsamında; Strateji geliştirme birimlerinin, harcama birimlerine malî
konularda danışmanlık hizmeti sunma ve bu amaçla malî yönetim ve kontrol ile
denetim konularında gerekli bilgi ve dokümantasyonu, yetki ve görevleri
çerçevesinde oluşturarak uygun araçlarla muhataplarını bilgilendirme
faaliyetleri kapsamında Üniversitemizin harcama birimleri ile koordinasyon ve uygulama
birlikteliğinin sağlanması adına önem oldukça arz etmektedir.
Bu çerçevede, Strateji Geliştirme
Dairesi Başkanımız Alaattin SORUKLU’nun açılış konuşması ile başlayan
toplantıda, Başkanımız; Kısa-orta ve uzun vadede Üniversitemizin harcama
birimlerine yönelik gerçekleştirilen bu eğitim ve bilgilendirme
toplantılarının, iletişimin güçlendirilmesi, koordinasyon ve uygulama
birlikteliğinin sağlanması adına mutlak yarar sağlayacağını belirterek, bu ve
bundan sonraki süreçte eğitim ve bilgilendirme toplantılarının etkinlik
takvimine göre devam edeceğinin bilgisini aktardı.
Açılış konuşmasının devamında başkanlığımız
personeli, Yusuf ÖNAL, ek dersle ilgili yaptığı sunumunda; maaş karşılığı
haftalık ders yükü, I. ve II. öğretimde haftalık ek ders saatleri, ek ders
ücretlerinin nasıl hesaplanması gerektiği, ders telafi ücretleri, teorik
dersler ve diğer faaliyetler, emekli öğretim elemanlarının sözleşmeli olarak
görevlendirilmesi, yaz okulu ücretleri, sınav ücretlerinin nasıl hesaplanacağı,
ders verme yükümlülüğü olmayan öğretim üyeleri ve üst yönetici sıfatıyla idari
görevlerde bulunanlara (başhekimler, dekan yardımcıları, enstitü ve yüksekokul
müdür yardımcıları ve bölüm başkanları) haftada asgari beş saat ders vermekle
yükümlü olması gibi ilgili konuları aktardı. Devamında, birimimiz personeli Osman Yüksel SÖNMEZ
sıkça karşılaşılan sorunların cevaplandırıldığı, örnek olaylar çalışması ve
soru-cevap kısmı ile konu ile ilgili pekiştirmelerde bulundu.
İkinci konu başlığımız olan
harcırah (Yolluk) konusunda başkanlığımız personeli Ayşegül AYDIN tarafından
yapılan sunumda; 6245 sayılı harcırah kanunu çerçevesinde, harcırahı oluşturan
unsurlar, yurt içi ve yurt dışı seyahat günlerinin hesaplanması, toplu
görevlendirmelerde yolluk ödemelerinin nasıl yapılacağı, memur olmayanların
yolluk ödemelerine dair dikkate alınacak kıstaslar ve yurt içi/dışı sürekli ve
geçici görev yollukları konaklama yol ve gündelik ödemelerine dair hesaplamaların
nasıl yapılacağı hakkında bilgileri örneklerle aktarıldı. Ayrıca son yapılan
mevzuat değişikliklerine de değinen Ayşegül AYDIN; 13.04.2016 tarih ve 29683 sayılı Resmi gazetede yayımlanan
yönetmelikle birlikte yurt içi konaklama giderleri için ödenecek tutarın 10 gün
için gündeliğin 1.5 katı iken yeni düzenleme ile ilk 10 gün için 1.5 katı, takip eden 80 gün için %50 si geri kalan 90
gün için ise gündeliğin 2/3’nün %40’nın ödenmesi şeklinde değiştirildiği
bilgisini aktararak yeni düzenlemeye göre örnek bir çalışma ile konunun
pekiştirilmesine katkıda bulundu.
Son olarak başkanlığımız
personeli Esra KÖLEŞ, taşınırlarla ilgili yaptığı sunumunda; 22.04.2016 tarih ve 29692 sayılı Resmi
Gazetede yayımlanan Taşınır
Mal Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik’te değişikliğe
uğrayan maddelere değinerek, toplamda yönetmelik değişikliği ile 20 maddenin
revizyona uğradığını belirtti. Yapılan bu güncellemeler ile; taşınır mal
yönetmeliğinde ihtiyaç duyulan tanımlamaların eklenmesi, tanım, belge ve
maddelerde güncel mevzuata uygunluk sağlanması, Taşınır Kayıt ve Kontrol
Yetkilisinin yaptığı işlemleri harcama yetkilisi adına kontrol edecek ara bir
görevlinin belirlenmesi ve kontrol yetkilisi olarak adlandırılması, belge
isimlerinde değişikliklerin yapılması, (örneğin Zimmet Fişi olarak adlandırılan
belge Taşınır Teslim Belgesi olarak değiştirilmiştir.) 31.12.2014 tarihli ve
29222 sayılı 4. Mükerrer Resmi Gazetede yayımlanan 39 sıra nolu Muhasebat Genel
Müdürlüğü Genel Tebliği ile taşınır kapsamında sayılan ve kodlanan tesisler
tanımına yer verilmesi, taşınırların hurdaya ayrılmasındaki yetkinin tamamen harcama
yetkilisine bırakılması, cetvel adlarının 5018 sayılı Kanuna uygun hale
getirilmesi, ortak kullanım alanlarına tahsis edilen taşınırlar konusunda
ortaya çıkan sorumluluk hususuna açıklık getirilmesi ve tam tefrişatlı olarak
(büro makina ve malzemeleri ile büro döşemeleriyle) edinilen binaların içinde
bulunan taşınırların envanter kayıtlarına alınmasında izlenecek yolların
belirlenmesi konularında katılımcılara geniş kapsamlı bilgiler aktardı.
Program sonunda Muhasebe Yetkilisi Murat Ertürk, genel değerlendirmelerde bulunarak, herhangi bir aksamaya sebebiyet verilmemesi açısından harcama belgelerinin ödenmek üzere başkanlığımıza zamanında gönderilmesi hususunda hatırlatmalarda bulundu.
Ayrıca tüm sunumlarda, katılımcıların konulara soru cevap yöntemiyle aktif katılımı, programın amaç ve hedeflerine ulaştığının bir göstergesi olarak değerlendirildi. Başkanlığımız tarafından harcama birimlerine yönelik eğitim ve bilgilendirme toplantıları devam edecek olup tarih ve saatleri bildirilecektir.
Eğitim İle İlgili Sunumlar Aşağıdadır: